Klassisk Instagram logo. Farvet baggrund.

Hvorfor er Instagram annoncer det rette for din virksomhed?

Mange virksomheder udnytter udelukkende Facebook til markedsføring af deres virksomhed. Dette er der også god grund til, da en væsentlig del af verdensbefolkningen er aktiv på Facebook.

Dog er der en tendens til, at Instagram ofte bliver glemt som et markedsføringsmedie især af de danske virksomheder. det betyder at kampagner på instagram ofte har færre konkurrenter - også på trods af instagrams potentiale når det kommer til målgrupper.

Instagram logo på sten med regnbue.

Instagrams udvikling

Instagram udvikler sig i højt tempo og tiltrækker flere og flere brugere. I 2020 var over 1 milliard månedlige, aktive brugere på mediet. Af disse logger hele 60% af brugerne ind hver dag. Derudover er engagementet fra brugerne på Instagram markant højere end på andre sociale medier. Den typiske amerikaner bruger eksempelvis et gennemsnit på 53 minutter om dagen på Instagram.

I danmark er 30 % af alle indbyggere på Instagram hver dag, og bruger utallige af timer på mediet. Det hænger også sammen med, at det ofte er en yngre målgruppe som befinder sig på instagram. Det betyder, at der er stort potentiale for, at jeres målgruppe er på instagram, og at de er købeklare – derfor skal i også være der!

Kom i gang med Instagram ads

Annoncetyper

Hver annoncerings type har sine egne formål og målgrupper. Det kan derfor være en stor mundfuld, at finde hoved og hale i.

Derfor hjælper vi jer med at finde ud af hvilken annoncetype som passer jeres virksomhed bedst.

På Instagram kan du vælge mellem 4 forskellige annonceformater:

  • Billedannoncer

    Billedannoncer er enten i kvadratisk, liggende eller stående format, og vises mellem opslag. Med billedannonce er det muligt at vise ét billede, samt beskrivelse og link til hjemmeside.

  • Videoannoncer

    Videoannoncer er enten i kvadratisk, liggende eller stående format, og vises mellem opslag. Med videoannoncer har man mulighed for at vise en kort video med beskrivelse og link til hjemmeside tilhørende mellem opslag. Videolængde: minimum 1 sekund og maksimalt 120 sekunder.

  • Karrusel Annoncer

    karrusel annoncer er enten i kvadratisk, liggende eller stående format, og vises mellem opslag. Med karrusel annoncer har man mulighed for at vise 2 eller flere billeder og/eller videoer med beskrivelse og links tilhørende.

  • Annoncer i stories

    Storie annoncer er oftest i et stående format, og vises mellem stories. med stories annoncer har man mulighed for at vise enden video eller billedmateriale med link til hjemmeside tilhørende imellem stories