Hvilken metode passer jeres virksomhed bedst?

Søge annoncer

Søge annoncer, er annoncer, der ligger øverst i en Google-søgning. F.eks. hvis man søger på lædersko vil man kunne se hvordan de store virksomheder kæmper om kundens klik. De hjemmesider, der ligger øverst, er dem, der bliver klikket mest på og er mest populære.

Når man opretter denne annoncetype vælger man specifikke søgeord, som man ønsker at være synlig på. Hvis man markedsfører lædersko, vil man f.eks. vælge "Lædersko", "Sko" og "Tøj", som ens søgeord.

Det unikke ved Søge annoncer er, at man betaler ikke for at vise sin annonce/hjemmeside. Man betaler derimod for hvert klik på sin side. Prisen for at have denne type af annonce afhænger altså af CPC (cost per click). Denne CPC afhænger af konkurrencen på søgeordene, annoncerelevans og jeres landingpage.

Shopping annoncer

Disse annoncer er skabt til webshops. Shopping annoncer er visuelle annoncer, der viser en virksomheds produkt og alle de vigtige faktorer som pris, billede, tekst og virksomhedens navn.

Denne type annoncer vises over søgeannoncer i Google, hvilket gør dem meget effektive. Modsat søgeannoncer skal i ikke vælge søgeord, da Google gør det for jer , baseret på jeres produkt, produktkategori, billeder, tekst osv. Dette gør at det er vigtigt at have relevante søgeord i produktitler og produktbeskrivelse.

At markedsføre sit produkt på denne måde giver rigtig god mening for onlinebutikker, da i synliggører jer over jeres målgruppe, som allerede har interesse for jeres produkt.

Display annoncer

Displayannoncer er oftest en blanding af banner og tekstannoncer, der bliver vist på hjemmesider som er betydningsfulde for jeres virksomhed. Derfor giver displayannoncer jer rig mulighed for at kunne markedsføre jeres brand på andre hjemmesider, som er relateret til jeres målgruppe og dermed opnå stor synlighed overfor potentielle kunder.

Oftest ville display annoncen blive afregnet i Cost Per Mille (CPM) frem for CPC. Hvilket giver jer mulighed for at promovere jeres brand og øge synlighed til relativ lave priser, netop fordi at i betaler pr. 1000 visning af jeres annonce fremfor click.

Video annoncer

Videoannoncer giver jer mulighed for at kunne markedsføre jer i form af video på medier som youtube, og andre websites/apps som også er Google Video partnere.

Derudover har i også mulighed for at lave annoncer såsom Instream-announcer, Video-Discovery-announcer, Bumperannouncer, Outstream-announcer og Mastheads.

Valget af reklametype variere alt efter hvad jeres ønskede målgruppe, samt jeres mål og forudsætninger for kampangen.