Hvilken metode passer din virksomhed bedst?

Søge annoncer

Søge annoncer, er annoncer, der ligger øverst i en Google-søgning. F.eks. hvis man søger på lædersko vil man kunne se hvordan de store virksomheder kæmper om kundens klik. De hjemmesider, der ligger øverst, er dem, der bliver klikket mest på og er mest populære.

Når man opretter denne annoncetype vælger man specifikke søgeord, som man ønsker at være synlig på. Hvis man markedsfører lædersko, vil man f.eks. vælge "Lædersko", "Sko" og "Tøj", som ens søgeord.

Det unikke ved Søge annoncer er, at du betaler ikke for at at vise din annonce/hjemmeside. Du betaler derimod for hvert klik på din side. Prisen for at have denne type af annonce afhænger altså af CPC (cost per click). Denne CPC afhænger af konkurrencen på søgeordene, annoncerelevans og din landingpage.

Shopping annoncer

Disse annoncer er skabt til webshops. Shopping annoncer er visuelle annoncer, der viser en virksomheds produkt og alle de vigtige faktorer som pris, billede, tekst og virksomhedens navn.

Denne type annoncer vises over søgeannoncer i Google, hvilket gør dem meget effektive. Modsat søgeannoncer skal du ikke vælge søgeord, da Google gør det for dig, baseret på dit produkt, produktkategori, billeder, tekst osv. Dette gør at det er vigtigt at have relevante søgeord i produktitler og produktbeskrivelse.

At markedsføre sit produkt på denne måde giver rigtig god mening for onlinebutikker, da du synliggører dig overfor din målgruppe, som allerede har interesse for dit produkt.

Display annoncer

Displayannoncer er oftest i form af banner og tekstannoncer sammen, der bliver vist på hjemmesider som er betydningsfulde for din virksomhed. Derfor giver displayannoncer dig rig mulighed for at kunne annoncere dit brand på andre hjemmesider, som er relateret til din målgruppe og dermed opnår stor synlighed overfor potentielle kunder.

Oftest ville display annoncen blive afregnet i Cost Per Mille (CPM) frem for CPC. Det giver dig mulighed for at promovere dit brand og øge synlighed til relativt lave priser, netop fordi at du betaler pr. 1000 visning af din annonce.

Video annoncer

Videoannoncer giver dig mulighed for at kunne markedsføre dig på medier som youtube, samt andre websites og apps som også er google video partnere, i form af videoer. 

Derudover har du også mulighed for at lave annoncer såsom Instream-announcer, Video-Discovery-announcer, Bumperannouncer, Outstream-announcer og Mastheads.

Valget af reklametype variere alt efter hvad din ønskede målgruppe, samt mål og forudsætninger som du har for din kampagne.