Facebook load på telefon.

Derfor er Facebook annoncering effektivt

Facebook annonceringer ville i dag hjælpe langt de fleste virksomheder med vækst. Med Facebook Ads kan man målrette annoncer mod bestemte målgrupper til det punkt, hvor kunden ofte støder på dét, de i forvejen var på udkig efter, eller det, de allerede har interageret med på jeres hjemmeside. Facebook er blevet en af de mest populære platforme inden for online marketing, blandt andet fordi man som annoncør har adgang til en meget stor mængde data. Facebook giver nemlig et rigtigt godt indblik i sine brugeres interesser og adfærd på den måde kan man målrette annoncer til Facebook-brugere, der er mest klar til at lave et køb. 

Man har set mange eksempler på, at annoncering på Facebook har performet langt bedre end på mange andre medier, når man sammenligner omkostning pr. salg(CPA), hvilket betyder at facebook annoncering ofte er billigere end annoncering på mange andre medier.

Det, der især bidrager til, at Facebook annoncering er en af de stærkeste profiler inden for online marketing, er netop muligheden for opsætning af målgrupper.

81% af alle internetbrugere i Danmark bruger sociale medier. Selv voksne over 65 år bruger Facebook. Facebook har på verdensplan‐milliarder af brugere, og de fleste af dem tjekker Facebook flere gange om dagen. 

Uanset hvem jeres kunder er, bruger de Facebook. Og de bruger det hver dag. Derfor er det et ideelt medie for jer, at markedsføre igennem. 

Kom i gang med Facebook ads
  • Facebook eller Istagram

    I de fleste tilfælde ville vi for nye kunder foreslå at starte med annoncering på facebook. Det forslår vi pga. den højerer interaktion med reklamer, samt lavere CPC og højere CPM som er mulig på facebook.

    Annoncering på Instagram ville oftest foreslås til indhold med ønske om en meget mindeværdig effekt. Hvis en video i kort form bruges med det formål at skabe engagement om videoen, er Instagram det anbefalede førstevalg.

  • Hvordan markedsføre vi for jer på Facebook?

    MedieMarketing markedsføre jeres virksomhed på Facebook på mange forskellige måder, så vi sørger for at i opnår maksimale resultater for omkostningerne.

    I de fleste tilfælde, sørger vi først og fremmest for at annoncering bliver pålagt dem, som er allermest købeklar. det gør vi ved at nå direkte ud til personer, der allerede er bekendte med jeres virksomhed, men som ikke i forvejen følger jer på Facebook. ligeledes målretter vi annonceringen til personer, der har besøgt jeres hjemmeside for nyligt.

    yderligere strategier varierer alt efter den individuelle kundes mål og budget - på den måde sørger vi for at i opnår maksimale resultater.

  • Opbygning Af Målgruppe

    Facebook annoncering giver anledning til, at man med de rette metoder kan finde de helt rigtige målgrupper, der reagerer bedst på jeres virksomheds produkter eller services. Det handler, groft sagt, om at finde den bedst performende målgruppe. Dette er meget svært for den uerfarne annoncør, men hos os er det step 1. Vi sørger for at opsætte og udvikle den målgruppe som passer jeres virksomhed allerbedst, så jeres annoncerings kampagne får det bedste forudsætninger.